Min dröm - "alla andras" verklighet

Hej vän!
Hur mår du?
Jag mår...okej!

Blev väldigt ledsen och sentimental  nu ikväll.
 
Dem som känner mig  vet att jag har en stor dröm i livet, en riktig dröm, en dröm jag inte kan ta i, utan en dröm jag bara kan uppleva. Att få en familj! En man och barn. Ända sen jag var tonåring, 14-15 år har jag drömt om barn. Det har aldrig varit något jag tar för givet att jag skall "få", är jag menad att bli mamma så kommer  det, är jag inte det så är jag inte det. Jag har många vänner som har barn, min dröm och längtan blir bara starkare och starkare för varje dag. Idag har jag sett fyra personer som lagt ut bilder på deras fina bebismagar... Fyra stycken. En del yngre än mig, en del i min ålder. Jag känner mig väldigt ofta ensam. Jag vill också sitta där en vardagskväll, päsa i soffan med "the love of my life", jag vill också bråka om vem som ska laga middag och diska. Jag vill också ha den där jag-kan-inte-leva-utan-dig-kärleken. Jag är 25 år i år. När jag var yngre trodde jag att jag skulle ha ett barn på ett par år vid det här laget. Om jag är menad till det. När är det min tur? Kommer det vara min tur? Alla mina vänner säger "det kommer.." Men när? Tiden går, åren går. Jag vill också älska någon. Bli älskad.
Jag vill komma hem till någon, jag vill inte komma hem till en tom (nåja kattfan är ju här men ändå) lägenhet varje dag, jag vill inte stå och laga middag själv längre, jag vill inte lägga mig och sova själv längre. Jag hatar att vara ensam. Kvällarna är värst. Tankarna kommer först om mamma, sedan om livet - sen kommer den där hemska jävla tanken om jag bara vill strypa ihjäl likt en kobra. Jag är så jävla ensam. Och jag hatar det!

'Jag är jätteglad och lycklig över mina vänners barn och framtida barn. Skulle aldrig ta ifrån dem den lyckan, aldrig! Jag är avundsjuk. Jag vill också vara där.
 
 
Vet inte vad jag ska skriva mer, var bara tvungen att skriva av mig.
Dystert, osammanhängande inlägg men det får du ta!


Tack för att du tittar in här hos mig

/ Sussie som vill ha sin saga


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sussiebf.blogg.se

Sussie, skrivtokig tjej som skriver alldeles för djupa saker. Drömmer om att utbilda mig till nagelteknolog och samtidigt ha skrivandet som yrke . Jag vill göra allt, lika snurrig och förvirrad på vad jag vill bli när jag blir stor.

RSS 2.0